PepsiCo, lig tarihinde çok önemli bir anda UEFA Şampiyonlar Ligi Stratejik Ortaklığını üç yıl daha uzattı
PepsiCo, 2027’ye kadar izleyicilerle etkileşim kurmanın ve saha içinde ve dışında benzersiz taraftar deneyimleri sunmanın yeni yollarını keşfedecek.
2015 yılından bu yana UEFA Şampiyonlar Ligi ile işbirliğini gururla sürdürmektedir. PepsiCo stratejik ortaklığını üç yıl daha uzattığını duyurdu. Haziran 2027’ye kadar sürecek olan bu uzatma, PepsiCo’nun elit futbol dünyasındaki yerini daha da güçlendiriyor. Sponsorluğunu yenileyen ilk şirket olan PepsiCo ile UEFA Şampiyonlar Ligi arasındaki işbirliği, lig için değerli bir döneme denk geliyor. Şampiyonlar Ligi’ne katılan kulüp sayısının artmasıyla birlikte yeni maç formatları devreye girerken Pepsi®, Lays® ve Gatorade® gibi ikonik PepsiCo markaları eğlenceli deneyimler sunmaya hazırlanıyor.
PepsiCo, UEFA Şampiyonlar Ligi ile ortaklığının üçüncü döneminde, dünyanın en çok izlenen spor etkinliğinin erişiminin genişletilmesine, yeni nesil taraftarların etkileşiminin artırılmasına katkı sağlayacak ve PepsiCo Positive kapsamında sürdürülebilirlik çalışmalarına hız kazandıracak. (pep+) yaklaşımı, toplumun ve gezegenin bir direği olmak. Ortaklığın genişletilmesi, PepsiCo’nun pozitif sosyal ve çevresel etki taahhüdünü 1 milyon dolarlık bir yatırımla güçlendirecek. UEFA Vakfı ile gerçekleştirilen iş birliği projelerine ve gezegen odaklı ortak girişimlere yönelik bu yatırım, atık oluşturmayacak şekilde gerçekleştirilmesi hedeflenen UEFA Şampiyonlar Ligi 2026 finalleri için ortak çalışmaları kapsıyor.
Futbolun geleceği, yeni nesil taraftar etkileşimi ve yeni deneyimlerle destekleniyor
PepsiCo ve UEFA Şampiyonlar Ligi işbirliğinin yeni dönemi, markalar ve taraftarlar arasındaki diyaloğu teşvik ederek küresel bir iletişim kültürünü teşvik edecek. Taraftarlara benzersiz deneyimler sunan PepsiCo, UEFA Şampiyonlar Ligi’nin küresel erişimini daha da genişletmeyi ve en hızlı büyüyen futbol pazarı olan ABD ve Orta Doğu’daki etkinliğini ikiye katlamayı hedefliyor.
UEFA Şampiyonlar Ligi Final Maçı Açılış Töreni Pepsi Sunuculuğunda : Yenilenen ortaklığın değerli unsurlarından biri, her yıl UEFA Şampiyonlar Ligi Finalinden önce gerçekleştirilen kaçırılmayacak bir etkinlik olan Final Maçı Açılış Seremonisini ölçeklendirmeye yönelik ortak taahhüttür. Bu aktiviteyi ilk kez 2016 yılında sunmaya başlamıştır. PepsiDünyanın en çok izlenen spor etkinliği olan final karşılaşmasını küresel bir eğlence platformuna dönüştürmek için dünyaca ünlü sanatçıları canlı müzik eşliğinde final maçının açılış törenine getiriyor.
Dijital ve Bilgiye Dayalı Taraftar Etkileşimi: Yeni kitlelere ulaşmak ve tüketicilerle etkileşim kurmak için daha yenilikçi yollar bulmaya kararlı olan PepsiCo ve UEFA Şampiyonlar Ligi, benzersiz tercihler ve davranışa dayalı deneyimler sunmak için birden fazla dijital temas noktasında birbirlerinin “taraftar veritabanını” kullanacak. Bu ortaklık, dijitalleşme ve bilgi etkileşimini bir üst seviyeye taşıyarak yeni büyüme kanallarının önünü açacak.
Destekleyen Takımlar: Gatorade kendini lig gruplarını, antrenörleri, hakemleri ve diğer herkesi tüm maçlarda teslim edilecek ikonik sıkılabilir Gatorade şişeleri gibi hidrasyon artefaktları ve ekipmanlarıyla desteklemeye adamıştır. Gatorade ayrıca, oyuncuların en iyi performanslarını sergilemelerine yardımcı olmak için Gatorade Spor Bilimleri Enstitüsü (GSSI) aracılığıyla geliştirilen kapsamlı hidrasyon ve spor beslenme kaynakları sağlayacaktır.
PepsiCo’nun dünyanın en güzel sporu ile tarihi bir geçmişe sahip olduğunu belirten, PepsiCo Küresel Sporlar ve Ortaklıklar Başkanı Adam Warner, “Futbolun dünya çapında erişimini ve etkisini güçlendirmek için UEFA Şampiyonlar Ligi ile ortaklığımızı yenilemekten memnuniyet duyuyoruz. Son sekiz yılda, UEFA Şampiyonlar Ligi ve PepsiCo’nun ikonik yiyecek ve içecek markalarının gücünden yararlanarak, küresel pazarlarımızda sınıfının en iyisi etkinliklere imza attık. Portföyümüzü yurtiçinde ve yurtdışında insanlara ve gezegene olumlu değişiklikler getirmek için kullanmaya devam edeceğiz.” söz konusu.
UEFA Pazarlama Müdürü Guy-Laurent Epsteinbelirtti: “Önümüzdeki üç yıllık döngü için PepsiCo ve ikonik markalarıyla iş ortaklığı yapmaya devam etmekten mutluluk duyuyoruz. Birlikte taraftar deneyimini yenilikçi yöntemlerle geliştirmeye ve futbolun gücüyle dünyanın dört bir yanındaki toplulukları olumlu yönde etkilemeye devam edeceğiz.”
Futbolun gücüyle topluluklar arasında bağlantı kurun
Futbola olan ortak sevgilerinin ötesinde, değerli sosyal aktiviteleri teşvik etmek için ortak bir tutkuya sahip olan PepsiCo ve UEFA, dünyanın en tanınmış sporunu kullanarak topluluk ve sürdürülebilirlik odaklı girişimler üzerinde giderek daha fazla iş birliği yapıyor. PepsiCo, bu programları desteklemek için UEFA Vakfı ile ortak projelere dönem başına 1 milyon dolar yatırım yapıyor.
Lay’s Replay ile mutluluk yaratmak: UEFA Çocuk Vakfı ile ortaklaşa oluşturulan küresel bir girişim olan Lay’s RePlay, ihtiyacı olan topluluklara geri dönüştürülmüş Lay’s patates cipsi torbalarından yapılmış futbol sahaları sağlamak için başlatıldı. Bugüne kadar Güney Afrika, Brezilya, İngiltere, ABD, İtalya, Mısır ve Meksika’da yedi futbol sahası açan Lay’s RePlay girişimi, dünya çapında ayda 14.000 kişiye ulaşma potansiyeline sahip. Lay’s RePlay’in küresel ayak izi, planlama aşamasında dört sitenin de eklenmesiyle dünya çapında 11 siteye ve 10 ülkeye genişleyecek. Türkiye’de Ruffles RePlay projesi kapsamında Şanlıurfa’da futbol sahası açılıyor.
Şampiyonlar Kadrosu: Son üç yılda 1 milyon dolarlık taahhütle PepsiCo, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki yetersiz hizmet alan toplulukların futbola erişimini iyileştirmek için “Şampiyonlar Takımı” girişimini güçlendirdi. Bu yatırım, kadrolara giyim ve ekipman maliyetleri, saha erişimi, akıl hocalığı, koçluk ve eğitim ve taraftar deneyimleri konusunda yardımcı olmak da dahil olmak üzere saha içinde ve dışında güçlü bir etkiye sahip oldu.
Sürdürülebilirliği desteklemek: 2023 UEFA Şampiyonlar Ligi Finali ve UEFA Kadınlar Şampiyonlar Ligi Finalinde PepsiCo ve UEFA, futbolun çevre üzerindeki etkisini en aza indirmek ve kaynak verimliliğini artırmak için döngüsel ekonomiye uygun yiyecek ve içecek tekliflerini pilot olarak uyguladı. 2023 Kadınlar UEFA Şampiyonlar Ligi Finali’nde hem yiyecek hem de içecek için iade edilebilir ambalaj çözümleri benimsendi. İstanbul’da düzenlenen 2023 UEFA Şampiyonlar Ligi Finali’nde stadyumda geri dönüştürülebilir ve biyolojik olarak parçalanabilen cam elyafı kullanıldı. 48.000 tekrar kullanılabilir akıllı gözlük ile İstanbul’da pilot fan uygulaması da hayata geçirildi. Bu girişimler, önümüzdeki yıllarda Avrupa futbolunda bu yaklaşımı daha da genişletecek ve tek kullanımlık plastiği önemli ölçüde azaltmak için “sıfıra giden yolun” yolunu açacaktır.
Pek çok ligde farklı başarılara imza atan PepsiCo ile UEFA Şampiyonlar Ligi’nin stratejik ortaklığı, önümüzdeki üç yıl boyunca benzersiz taraftar deneyimleri yaşatmaya, sürdürülebilirlik ve sosyal alanlarda daha etkin çalışmalara imza atmaya ve futbola yeni taraftarlar kazandırmaya devam edecek.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı