Ekonomi

Youtube’dan dev NFL anlaşması

Alphabet Inc., 2023’ten itibaren Pazar günü NFL (Amerikan futbolu ligi) dönem maçlarını yayınlama haklarını satın aldı.

Bloomberg’e konuşan konuya yakın kaynaklara göre, anlaşma yedi yılı aşkın bir süredir yılda 2 milyar dolardan fazla değere sahip.

Perşembe günü yaptığı açıklamada, hizmetin iki ayrı paket olarak sunulacağını söyledi.

Hizmet, hem çevrimiçi ve kablolu TV alternatifi olan YouTube TV’de hem de Showtime ve Starz gibi ödemeli TV kanallarına doğrudan abone olmanın bir yolu olan YouTube Primetime’da kullanılabilecek.

Analistler, anlaşmanın muhtemelen YouTube TV’ye abone sayısında önemli bir artış sağlayacağını söylüyor.

YouTube’un fiyatlandırma planları henüz açıklanmadı.

Kaynaklar, NFL’nin Pazar maçlarını barlarda ve restoranlarda yayınlama ticari haklarına sahip olduğunu ve başka bir şirkete satabileceğini de sözlerine ekledi.

100’den fazla kanalı bulunan YouTube TV, Bloomberg Intelligence’a göre yaklaşık 5 milyon abonesiyle en büyük çevrimiçi ücretli platformdur.

Öte yandan YouTube, NFL Sunday yayın haklarını kârlı hale getirme konusunda önemli bir zorlukla karşı karşıya. Yaklaşık 2 milyon NFL abonesi bulunan DirecTV, yıllık 1,5 milyar dolarlık hak bedeli nedeniyle paket için yıllarını harcıyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu